De Beste Eiwitrijke snacks! Mijn TOP 5!

In dit artikel geef ik je de beste eiwitrijke snacks die er te vinden zijn. Als je gezond wil eten en je zorgt ervoor dat je met regelmaat traint en beweegt dan weet je vast dat het belangrijk is om voldoende eiwitten te consumeren.

De eiwitten houden je spieren in stand en vullen de maag. Je hebt minder honger en je buik zal langer vol zitten. Voldoende eiwitten is niet alleen belangrijk voor je hongergevoel maar ook voor je algehele gezondheid.

Je lichaam bestaat uit cellen en deze cellen bestaan uit eiwitten. Deze moeten met regelmaat vernieuwd en hersteld worden en daarvoor heb je dan een voldoende inname van eiwitten nodig.

eiwitten

Het eten van voldoende eiwitten kan soms een hele uitdaging zijn. Ons voedsel van de 21ste eeuw zit immers boordevol koolhydraten en vetten maar er zijn vaak weinig eiwitten te vinden.

Er zijn in diezelfde eeuw natuurlijk wel mogelijkheden om je eiwitinname aan te vullen op gezonde en verantwoorde manieren. Daarom dit artikel.

Heb je ook last met het eten van eiwitten en beweeg je veel? Dan kunnen deze 7 snacks misschien wel een oplossing bieden.

Breng me dadelijk naar de lekkerste eiwitsnack! Daar heb ik zin in! >>>

Hoeveel eiwitten moet ik eten per dag?

Om te weten te komen hoeveel eiwitten je per dag moet eten, kan je een makkelijke rekensom maken. Het is alleen een beetje afhankelijk van je dagdagelijkse activiteit. 

Er is een verschil tussen mensen die een hele dag achter een bureau zitten of  voor de televisie en mensen die een hele dag door actief zijn. Afhankelijk daarvan bepaal je je inname van eiwitten.

Ben je iemand die een hele dag stilzit, niet beweegt en sport, dan heb je voldoende aan 0,8 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht. Ben je iemand die met regelmaat sport en voldoende actief is, dan kan je dat al snel optrekken naar 1,3-1,5 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht.

Voor iemand die een hele dag door zware fysieke inspanningen levert en bewust bezig is met spieropbouw, kan je de inname al omhoog halen met 2gram eiwit.

Concreet kan je je dus ongeveer meten aan volgende afspraken. We geven een voorbeeld. Een vrouw van 70 kilogram:

  • Die niet beweegt met een bureaujob: 70 kg *0,8 = 56gram eiwit per dag
  • Die veel beweegt en 3 keer per week sport: 70 kg * 1,3= 91gram eiwit per dag.
  • Die elke dag sport en een actieve job heeft: 70 kg * 2= 140gram eiwit per dag.

Zijn eiwitten belangrijk?

De moeilijkheid is om die eiwitten te vinden en voldoende te consumeren. Eiwitten zijn voedingsstoffen die je niet zomaar in de meest evidente voedingsmiddelen vindt.

Je moet dus specifiek gaan eten en soms kan dat best lastig zijn. Je hebt een drukke dag, je kan niet uitgebreid koken, er is geen vlees. Dan moet je je eiwit elders gaan zoeken.

Op dat moment zijn handige eiwitsnacks echt wil iets om in huis te hebben. Het kan je leven makkelijk maken en je gezondheid een boost geven.

Wil je afvallen en sport je veel dan zijn er twee zaken waar je echt heel erg moet op letten: Voldoende water en voldoende eiwitten.

Waar vind ik die eiwitten?

Waar vind je dan die eiwitten? Simpel: in lekkere en gezonde voeding. Natuurlijke voeding. Denk hierbij maar dadelijk aan:

  • Eieren
  • Vlees
  • Vis
  • Kip
  • Garnalen

Maar ook in groenten, bonen, linzen, quinoa, noten, zaden en pitten vind je erg veel natuurlijke plantaardige eiwitten.

Ja! Breng me dadelijk naar de lekkerste eiwitshake! >>>

Zijn er oplossingen om snel veel eiwitten te eten?

Ja! Als je geen zin hebt om jezelf vol te steken met scampi’s of kipfilet of je hebt geen tijd om veel groenten te maken met een gezonde dosis eiwitten dan kan een snelle kant en klare eiwitsnack een echte oplossing zijn.

Er zijn verschillende soorten eiwit snacks. Denk maar aan koekjes, shakes en repen. Maar tegenwoordig heb je ook al eiwitrijke chips en popcorn. Je kan er dus alle kanten mee uit.

Je kan deze producten online bestellen en ze thuis laten leveren. Het is super handig om in huis te hebben en mee aan de slag te gaan. Je geeft je lichaam wat het nodig heeft en je hoeft je er niet slecht bij te voelen.

Top 5 van beste eiwitrijke snacks.

Ik geef je mijn top 5 van beste eiwitsnacks. Dat zijn de snacks die ik met regelmaat gebruik in mijn dagelijks leven. Ik koop ze allemaal op dezelfde plaats. Bij de winkel Body&Fit online.

Deze winkel is top! Op alle vlakken. Communicatie gaat vlot, bestellen en levering is makkelijk en snel en je kan zelf kiezen wanneer je producten geleverd worden.

Online bestellen gaat snel en je hebt je producten de volgende dag in huis. Je kan rustig een keuze maken tussen de aangeboden producten. En je doet nog inspiratie op ook.

1. Eiwitshake: Whey Perfection.

de beste eiwitrijke snacksEen eiwitshake is een poeder dat je mengt met vloeistof. Deze poeders bevatten een hoogwaardige dosis eiwitten die een uitstekende aanvulling zijn op je dagelijks voedingspatroon.

In de Whey Perfection van Body en Fit zit er 22gram eiwit. Het is vrij van toegevoegde suikers en bevat amper 1,4gr suiker per shake. Hij is laag in suiker en ook laag in vetgehalte.

Je kan dit eiwit kopen in verschillende maten en smaken. Ben je niet zeker van de smaak, dan kies je beter een kleine portie om mee te starten. Weet je zeker dat je gekozen smaak, lekker zal zijn en dat je elke dag een shake zal drinken, dan kan je dadelijk voor grote porties gaan.

Deze shake is lekker, smaakvol en bevat geen brokjes. Je kan hem makkelijk mixen in een blender of in een handshaker.

Ja! Ik wil deze eiwitshake een keertje bekijken! Breng me ernaar toe! >>>

2. Eiwitreep: Proteinbars.

bareballsDit zijn Zweedse Barebells eiwitrepen. Alle Barebells eiwitrepen zijn uniek van textuur en smaak.

Ze bevatten 20gram eiwit, weinig koolhydraten en maar 2gram suiker. Een reep bevat ongeveer 200cal.

Deze repen zijn goed voor mensen die weinig koolhydraten willen eten, willen afslanken of een eiwitdieet volgen.

Er zijn verschillende smaken in deze repen. Denk dan maar aan Caramel&Cashew, Chocolade munt, hazelnoot& nougat, witte chocolade en nog vele anderen.

Ja! Ik wil deze lekkere repen proeven! Breng me er naartoe! >>>

3. Smart Protein Drink.

protein drinkDeze drankjes zijn handig en lekker. Je kan ze in de koelkast bewaren en drinken op elk moment dat het jou uitkomt.

Ze bevatten amper 99calorieën en 16gr eiwit.

Ze bevatten 0gram suiker en 2,9gram koolhydraten. Een super gezond en lekker drankje in verschillende smaken: banaan, frambozen en chocolade.

O ja! Deze zien er lekker uit! Ik wil gaan kijken! >>>

4. Protein Cookie.

smart cookieDeze lekkere koekjes zijn heerlijk zachte eiwitkoekjes met amandelsmaak en kleine stukjes chocolade.

Deze koekjes bevatten 15gram eiwit en 2,5gram suiker.

Je kan deze koekjes kopen in twee smaken en in een doos van 12 stuks.

Ja! Lekker! Ik ben benieuwd naar deze koekjes. Breng me er naartoe! >>>

5. Smart Protein Cookies.
de beste eiwitrijke snacksDit zijn heerlijk lekker koekjes. Ze zijn klein, waardoor je goed kan doseren hoeveel je ervan eet.
Twee van deze koekjes bevatten 79cal, 0,2g suiker en 4,2gr hoogwaardig eiwit.
Deze koekjes zijn ideaal voor op elk moment als je een tussendoortje wil. Ook zijn deze koekjes te verkrijgen in verschillende smaken: cacao nibs, original, amandel, appel kaneel en coconut.

Conclusie.

Voldoende eiwitten eten is belangrijk om een gezond lichaam te behouden.  De spieren hebben eiwitten nodig om groot en sterk te worden maar ook onze lichaamscellen hebben eiwitten nodig.

Als je probeert gewicht te verliezen, koolhydraatarm te eten of eiwitrijk te eten, dan zijn voldoende eiwitten belangrijk. Als je wil spieren kweken dan heb je ook voldoende eiwitten nodig.

Heb je problemen met voldoende eiwitten te eten of heb je graag een makkelijke toevoeging op je dagelijkse voeding dan kan ik je absoluut deze lekkere snacks aanbevelen!

Extra tips!

Wil je die eiwitshake op een snelle en makkelijke manier maken, zonder dat er brokjes achterblijven? Dan is een blender gebruiken altijd een goed idee. Hier vind je mijn top-lijst voor blenders.