De Beste Eiwitrijke snacks! Mijn TOP 5!

In dit artikel geef ik je de beste eiwitrijke snacks om mee te nemen of om gewoon thuis te eten. Als je gezond wil eten en je zorgt ervoor dat je met regelmaat traint en beweegt dan weet je vast dat het belangrijk is om voldoende eiwitten te consumeren. (bronbron)

De eiwitten houden je spieren in stand en vullen de maag. Je hebt minder honger en je buik zal langer vol zitten. Voldoende eiwitten is niet alleen belangrijk voor je hongergevoel maar ook voor je algehele gezondheid.

Je lichaam bestaat uit cellen en deze cellen bestaan uit eiwitten. Deze moeten met regelmaat vernieuwd en hersteld worden en daarvoor heb je dan een voldoende inname van eiwitten nodig. (bron)

eiwitten

Het eten van voldoende eiwitten kan soms een hele uitdaging zijn. Ons voedsel van de 21ste eeuw zit immers boordevol koolhydraten en vetten maar er zijn vaak weinig eiwitten te vinden.

Zeker als je liever niet te veel dierlijke producten eet, kan het een hele uitdaging zijn om eiwitrijke snack recepten te vinden. Of ze rechtstreeks in een winkel te kunnen kopen.

Er zijn in diezelfde eeuw natuurlijk wel mogelijkheden om je eiwitinname aan te vullen op gezonde en verantwoorde manieren. Daarom dit artikel.

  • Heb je ook last met het eten van eiwitten en beweeg je veel?
  • Zoek je een eiwitrijke snack na het sporten?
  • Eet je graag koekjes en zou je graag eiwitrijke koekjes maken?
  • Zoek je een plaats om eiwitrijke snacks te kopen?
  • Ben je veganist en zoek je eiwitrijke snacks die vegan zijn?

Als je op één van deze vragen “ja” antwoordt dan kan dit artikel zeker iets voor jou zijn. En als je gewoon gezonder wil eten en je eiwitten een beetje wil aanvullen dan kan je hier ook de beste eiwitrijke snacks terugvinden.

Dan kunnen deze 7 snacks misschien wel een oplossing bieden.

→ Ga DIRECT naar de LEKKERSTE eiwitsnack! 

Hoeveel eiwitten moet ik eten per dag?

Om te weten te komen hoeveel eiwitten je per dag moet eten, kan je een makkelijke rekensom maken. Het is alleen een beetje afhankelijk van je dagdagelijkse activiteit. 

Er is een verschil tussen mensen die een hele dag achter een bureau zitten of  voor de televisie en mensen die een hele dag door actief zijn. Afhankelijk daarvan bepaal je je inname van eiwitten.

Ben je iemand die een hele dag stilzit, niet beweegt en sport, dan heb je voldoende aan 0,8 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht. Ben je iemand die met regelmaat sport en voldoende actief is, dan kan je dat al snel optrekken naar 1-1,3 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht.

Voor iemand die een hele dag door zware fysieke inspanningen levert en bewust bezig is met spieropbouw, kan je de inname al omhoog halen met 2 gram eiwit.

Concreet kan je je dus ongeveer meten aan volgende afspraken. We geven een voorbeeld. Een vrouw van 70 kilogram:

  • Die niet beweegt met een bureaujob: 70 kg *0,8 = 56 gram eiwit per dag
  • Die veel beweegt en 3 keer per week sport: 70 kg * 1,3= 91 gram eiwit per dag.
  • Die elke dag sport en een actieve job heeft: 70 kg * 2= 140 gram eiwit per dag.

Zijn eiwitten belangrijk?

De moeilijkheid is om die eiwitten te vinden en voldoende te consumeren. Eiwitten zijn voedingsstoffen die je niet zomaar in de meest evidente voedingsmiddelen vindt. Zeker niet als je het gewend bent om veel suikers te eten.

Je moet dus specifiek eiwitrijke voeding gaan eten en dat kan soms best lastig zijn. Je hebt een drukke dag, je kan niet uitgebreid koken, er is geen vlees. Dan moet je je eiwit elders gaan zoeken.

Op dat moment zijn handige eiwitsnacks echt wil iets om in huis te hebben. Het kan je leven makkelijk maken en je gezondheid een boost geven.

Wil je afvallen en sport je veel dan zijn er twee zaken waar je echt heel erg moet op letten: Voldoende water drinken en voldoende eiwitrijke voeding eten.

Waar vind ik die eiwitten?

Waar vind je dan die eiwitten? Simpel: in lekkere en gezonde voeding. Natuurlijke voeding. Denk hierbij maar dadelijk aan:

  • Eieren
  • Vlees
  • Vis
  • Kip
  • Garnalen

Maar ben je vegetarisch of veganistisch dan heb je ook voldoende eiwitrijke voeding nodig. En dan haal je deze niet uit dierlijke producten. Dan moet je dus op zoek naar eiwitrijke recepten voor je ontbijt, lunch en diner.

de beste eiwitrijke snacks

Goed nieuws: Het hoeft niet moeilijk te zijn. Er is eiwitrijke voeding die vegetarisch is. Eiwitten vind je immers ook in groenten, bonen, linzen, quinoa, noten, zaden en pitten.

En heb je daar niet genoeg van dan zijn er altijd eiwitrijke vervangers te vinden. En dan hoef je je heus niet te beperken tot het eten van tofu. Eiwitrijke vleesvervangers vind je in alle soorten.

En ben jij iemand die geen zin heeft in vleesvervangers? Dan is dat helemaal prima. Dan kan je je voeding meer eiwitten geven door eiwitrijke snacks te eten. Zo zijn er tegenwoordig ook heel veel yoghurts en kwark te vinden met extra eiwit. Er is keuze genoeg!

Zijn er oplossingen om snel veel eiwitten te eten?

Ja! Als je geen zin hebt om jezelf vol te steken met scampi’s of kipfilet of je hebt geen tijd om veel groenten te maken met een gezonde dosis eiwitten dan kan een snelle kant en klare eiwitsnack een echte oplossing zijn.

Er zijn verschillende soorten eiwit snacks. Denk maar aan koekjes, shakes en repen. Maar tegenwoordig heb je ook al eiwitrijke chips en popcorn. Je kan er dus alle kanten mee uit.

Je kan deze producten online bestellen en ze thuis laten leveren. Het is super handig om in huis te hebben en mee aan de slag te gaan. Je geeft je lichaam wat het nodig heeft en je hoeft je er niet slecht bij te voelen.

Top 5 van beste eiwitrijke snacks.

Ik geef je mijn top 5 van beste eiwitsnacks. Dat zijn de snacks die ik met regelmaat gebruik in mijn dagelijks leven. Ik koop ze allemaal op dezelfde plaats. Bij de winkel Body&Fit online.

Deze winkel is top! Op alle vlakken. Communicatie gaat vlot, bestellen en levering is makkelijk en snel en je kan zelf kiezen wanneer je producten geleverd worden.

Online bestellen gaat snel en je hebt je producten de volgende dag in huis. Je kan rustig een keuze maken tussen de aangeboden producten. En je doet nog inspiratie op ook.

Ik heb geen eiwitrijke snacks nodig als bodybuilder. Dat ben ik niet en zal ik nooit worden. Bodybuilders die echt kei harde spieren willen, die zullen heel veel eiwitten moeten eten.

Ik ben een gewone actieve vrouw die met regelmaat sport en steeds zorgt voor een minimum van 15.000 stappen per dag. Ik gebruik het vaakst de eiwitrijke snacks om mee te nemen.

1. Eiwitshake: Whey Perfection.

de beste eiwitrijke snacksEen eiwitshake is een poeder dat je mengt met vloeistof. Deze poeders bevatten een hoogwaardige dosis eiwitten die een uitstekende aanvulling zijn op je dagelijks voedingspatroon.

In de Whey Perfection van Body en Fit zit er 22gram eiwit. Het is vrij van toegevoegde suikers en bevat amper 1,4gr suiker per shake. Hij is laag in suiker en ook laag in vetgehalte.

Je kan dit eiwit kopen in verschillende maten en smaken. Ben je niet zeker van de smaak, dan kies je beter een kleine portie om mee te starten. Weet je zeker dat je gekozen smaak, lekker zal zijn en dat je elke dag een shake zal drinken, dan kan je dadelijk voor grote porties gaan.

Deze shake is lekker, smaakvol en bevat geen brokjes. Je kan hem makkelijk mixen in een blender of in een handshaker. Dit is een perfecte eiwitrijke snack na het sporten.

Ja! Ik wil deze eiwitshake een keertje bekijken! Breng me ernaar toe! >>>

2. Eiwitreep: Proteinbars.

bareballsDit zijn Zweedse Barebells eiwitrepen. Alle Barebells eiwitrepen zijn uniek van textuur en smaak.

Ze bevatten 20 gram eiwit, weinig koolhydraten en maar 2 gram suiker. Een reep bevat ongeveer 200 cal.

Deze repen zijn goed voor mensen die weinig koolhydraten willen eten, willen afslanken of een eiwitdieet volgen.

Er zijn verschillende smaken in deze repen. Denk dan maar aan Caramel&Cashew, Chocolade munt, hazelnoot& nougat, witte chocolade en nog vele anderen.

Ja! Ik wil deze lekkere repen proeven! Breng me er naartoe! >>>

3. Smart Protein Drink.

protein drinkDeze drankjes zijn handig en lekker. Je kan ze in de koelkast bewaren en drinken op elk moment dat het jou uitkomt.

Ze bevatten amper 99 calorieën en 16 gr eiwit.

Ze bevatten 0 gram suiker en 2,9 gram koolhydraten. Een super gezond en lekker drankje in verschillende smaken: banaan, frambozen en chocolade.

Ik koop deze eiwitrijke drankjes met regelmaat. Ik begon ermee toen ik eiwitrijk wilde afslanken. Dat werkte uitstekend. Daarna ben ik ze blijven kopen. Het is een goede eiwitrijke snack en het is super makkelijk.

O ja! Deze zien er lekker uit! Ik wil gaan kijken! >>>

4. Protein Cookie.

smart cookieDeze lekkere koekjes zijn heerlijk zachte eiwitkoekjes met amandelsmaak en kleine stukjes chocolade.

Deze koekjes bevatten 15 gram eiwit en 2,5 gram suiker.

Je kan deze koekjes kopen in twee smaken en in een doos van 12 stuks.

Ja! Lekker! Ik ben benieuwd naar deze koekjes. Breng me er naartoe! >>>

5. Smart Protein Cookies.
 
de beste eiwitrijke snacksDit zijn heerlijk lekker koekjes. Ze zijn klein, waardoor je goed kan doseren hoeveel je ervan eet.
Twee van deze koekjes bevatten 79 cal, 0,2 gr suiker en 4,2 gr hoogwaardig eiwit.
 
Deze koekjes zijn ideaal voor op elk moment als je een tussendoortje wil. Ook zijn deze koekjes te verkrijgen in verschillende smaken: cacao nibs, original, amandel, appel kaneel en coconut.
 
 

Conclusie.

Voldoende eiwitten eten is belangrijk om een gezond lichaam te behouden.  De spieren hebben eiwitten nodig om groot en sterk te worden maar ook onze lichaamscellen hebben eiwitten nodig.

Ben je iemand die met regelmaat zin heeft in een koekje? Geen probleem. Zoals er suikervrije koekjes zijn, zijn er ook eiwitrijke koekjes. Erg handig om mee te nemen of gewoon tussendoor te snacken.

Als je probeert gewicht te verliezen, koolhydraatarm te eten of eiwitrijk te eten, dan zijn voldoende eiwitten belangrijk. Als je wil spieren kweken dan heb je ook voldoende eiwitten nodig.

Heb je problemen met voldoende eiwitten te eten of heb je graag een makkelijke toevoeging op je dagelijkse voeding dan kan ik je absoluut deze lekkere snacks aanbevelen!

Extra tips!

Als je eiwitrijk wil eten, dan kan je zeker gebruiken maken van onderstaande producten. Ze helpen je met je gezonde levensstijl en je eiwitrijke voeding. Neem zeker een kijkje!